بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
EN
  • 1402/08/13 - 09:20
  • - تعداد بازدید: 255
  • - تعداد بازدیدکننده: 253
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نخبگان و حل مسائل اساسی کشور/

درخواست استاندار گیلان | نخبگان برای چالش جمعیتی گیلان راهکار ارایه دهند

استاندار گیلان با اشاره به مشکل ۴ دهه‌ای پسماند در گیلان گفت: با بهره‌مندی از اندیشه نخبگان و با اجرای ساماندهی و بهسازی پسماند سراوان، این مشکل ۴۰ ساله در حال رفع است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اسدالله عباسی در نشست با نخبگان و رؤسای دانشگاه‌های گیلان اظهار کرد: نخبه پرروری و نخبه محوری باید مورد توجه همه دستگاه‌ها در راستای حل مشکلات قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکل ۴ دهه‌ای پسماند در گیلان افزود: با بهره گیری از اندیشه نخبگان و با اجرای ساماندهی و بهسازی پسماند سراوان، این مشکل ۴۰ ساله در حال رفع است.

استاندار گیلان با اشاره به تفاوت‌های چشم گیری مساله پسماند استان‌های شمالی با سایر استان‌ها بیان کرد: رطوبت بالا، سبک زندگی، گردشگری بودن و همچنین تولید چشم گیر زباله در گیلان و مازندران سبب شده تا مساله پسماند به ابر چالش تبدیل شود.

عباسی به تشریح چشم انداز آمایش سرزمینی گیلان در افق ۱۴۱۴ پرداخت و اضافه کرد: استقرار صنعت پاک و دانش بنیان با فناوری نوین، قطب محصولات کشاورزی و صادرات محور از جمله مصادیق بوده که با کمک نخبگان تحق می‌یابد.

وی با بیان اینکه گیلان با چالش جمعیتی مواجه است، افزود: نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی برای چالش جمعیتی گیلان راه حل ارائه دهند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم شکل گیری گروه اندیشه ورز با مشارکت نخبگان در استان بیان کرد: توسعه و پیشرفت گیلان با راهکارهای پژوهشی و اندیشه محورانه نخبگان امکان پذیر است.

عباسی با بیان اینکه کارهای پژوهشی اساس کار دستگاه‌ها قرار گیرد، گفت: فعالیت‌های پژوهش محور و نخبگانی درصد موفقیت در کارها را بالا می‌برد.


***
ما را در شبکه‌های اجتماعی به آدرس bmnirann@ دنبال کنید.

برای اطلاع از طرح‌های بنیاد ملی نخبگان اینجا کلیک کنید.



  • گروه خبری : newNews,SlideShow
  • کد خبر : 168048
نیما داورزنی
خبرنگار

نیما داورزنی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سامانه ی گفتگوی آنلاین